Alla inlägg under januari 2012

Av Britt Näslund - 6 januari 2012 13:41

Ja är det inte så man ska göra? Börja året med att rensa ur allt man inte använder.

Jag har i alla fall rensat ur mina tre garderober och det blev inte mindre än två säckar med kläder att ge bort och en halv säck med kläder att slänga.

Så nu är det tomt i mina garderober jag ha  lite rosa över delar kvar som jag fått av Gunilla.

Har köp mig två tunikor/klänningar en svart stickad som jag hade på jul och en turkos blommig chiffong som jag hade på nyår samt ett par byxor med resor för att jag ska kunna ha dom ett tag.

Men jag vet inte jag hittar inget som jag vill ha när jag kollar på kläder ute. Hoppas det blir bättre nu när vår och sommar kläderna kommer.

Inte för att det är läge för att ha vår och sommarkläder nu. Men snart så är våren här.


Har även hunnit med en sväng runt sidsjön 7- grader och solsken en riktig vinter dag.


I går var vi bort bjudna på middag. Kändes jätte lyxigt att få åka från jobbet och få sätta sig och få maten serverad. Gunilla hade helt klar tänkt på mig när hon valde maten. Laxtonedor med pressad potatis kokta morötter och två olika såser. Och sen så hade hon köpt ett alkoholfritt vit vin som hon serverade så där riktigt kallt som jag gillar vit vin. Kan det bli bättre? Tusen tack vännen för en helt fantastisk kväll. 


Ha en skön lång helg och som alltid var rädd om er och varandra./ Britt

Av Britt Näslund - 1 januari 2012 14:59

Ja så tänker jag inför det nya året.

Det är alltid en del tankar om vad som kommer att hända och olika förväntningar när det är ett nytt år.

Just nu går tankarna en hel det på hur jag ska få till det med maten och motionen mm. För i morgon börjar jag jobba igen. Ser verkligen fram emot det. Jag har inte lyckats så bra med maten de senaste dagarna. Missat mellanmål mm.

Är inte så sugen på mat tar ett par tugger sen får jag truga i mig några till. Då går det för fort när jag äter och jag blir illamående. Får inte i mig tillräckligt med vatten. Men vem vet det kanske löser sig med allt när man kommer in i rutinerna med jobbet. Då måste man upp på morgonen och man rör sig mer, håller tummarna för det.

Nu är et ett par veckor kvar med pure sen blir det vanlig mat. Det kanske blir lite bättre då.

Rent vikt mesigt så har det inte hänt så där jätte mycket eller jo de har det 1,5 kg - på två veckor. Så det går ju stadigt ner.

I början av veckan så var Carro här. Hon är ju min stora förebild när det gäller att ta tag i sitt liv och bli mer hälsosam. Hon har nu gått ner 53 kg på att ändra sin kost och motionera mer. Och hon är ju en ung tjej i sina bästa år. Så hon har ju framtiden för sig. Och hon har gjort ett jätte jobb.

Jag är stolt att känna henne och glad att jag får ha Carro som en del i mitt liv. Hon är en extra dotter, som funnits här i huset sedan vi flyttade hit. (hon är min dotters bästa vän, samt Patriks vän).


Ha det nu gott alla så här på årets första dag.

Som alltid var rädd om er och varandra /Britt

Ovido - Quiz & Flashcards