Alla inlägg under juni 2012

Av Britt Näslund - 10 juni 2012 20:03

Jösses vad tiden går snabbt nu. Och vet ni det värsta av allt? 8 jobbar dagar innan semestern. Och det känns ju inte som om sommaren är här. Men det är fortfarande en hel del att göra innan semester är här.


Malin har ju varit hemma på besök från södra sverige. Då blev det en hel del grillade.

       

Den lördagen sommaren var här så hade vi grill fest på gården med Carro och hennes familj.

Söndagen till bringade vi med att hjälpa Gunilla och Per med att bygga altan. Och vad händer då för utom att min bil gick sönder. Jo det som alltid händer ...

 

Japp en bränd rygg. Som alltid.


     

Håkan har ju hunnit fylla år också, så lite bakning har det blivit.


I helgen så har vi hart fest med Håkans jobbar kompisar mad fruar. Vi bjöd på lite tappas typ till för fnåk och rosé vin sen så blev det en hel grillad havsöring med färsk potatis och några olika såser en fetost och melon sallad samt en grönsallad med ett gott vit vin. Till efter rätt blev det en helt vanlig almondy dajm tårta vispad grädde och jordgubbar. Vi höll ju till ute på Släda så det fick bli lite primitivt.


Nu till helgen blir det grill fest hemma på gården vår bostads rättsförening fyller 50 år. Då ska jag fixa lite tilltugg mm. Sen så kommer ju midsommar. Då ska vi som vanligt ha knytkalas. I år har vi pratat om att dra ner på midsommar lunchen. Vi får väll se hur det går med det.

Men det som behövs är väll:

3 sorters sill

stekt inlagd strömming

gravad lax

Ägghalvor med räkor, kaviar och ansjovis samt utan nått på.

Kalvsylta. rödbetssallad.

Köttbullar

prinskorv

omelett med kantareller

FÄRSKPOTATIS

Samt bröd smör och en god ost

Har jag glömt nått?

Glass och jord gubbar

Sen blir det grillning på kvällen.

Jag har missat kameran under dessa veckor, Jag har missat mig själv dessa veckor. Så det har verkligen inte varit några bra sista dagar. illamående, ont i magen, missat medicin mm. Druckit alldeles för lite. Men i fredags så var jag  på provtagning illa fall. Nytt kolesterol värde togs får svar om ett par veckor och nytt blodtryck togs håll i er 130/70 : )

Jag ska ta och köpa mig en dosett så jag har lite bättre koll och det blir lättare och ta med sig tabletterna när jag åker till vagnen.

Till vecka får jag ta och skärpa till mig.


Som vanligt var rädd om er och varandra. / Britt

Ovido - Quiz & Flashcards