Alla inlägg under april 2012

Av Britt Näslund - 22 april 2012 18:25

Ja så har då även denna helg snart flugit sin kos.


I början av veckan var jag ju ennsammanen och jag fixade  och donade lite här hemma. Jag lovade ju visa lite resultat av mitt bak.

     

Läggmärke till den fina bruna äggen, riktiga hem ägg. Den prickiga burken köpte jag i Vemdalen när vi var förbi där i påskas.


I fredags så kommen Prinsessa hit på över nattning.

   

Här är Li Törnrosa, ser ni hur fin blomman är som hon håller i handen?

Vi hade middags främmande av Joel och Jessika. Jessika hjälpte Li med nå nytt spel på min tel.

    

Vi har ju trottsat vädret hela helgen i fredags grillade vi lamnfiletill det potatisknyten.

I lördags blev det grillad fläskfile och kocketer. Gunilla maserade min vänstraaxel igår känns som jag har ett stort blåmärke på hela ryggen. Nu har jag haft sån värk hela dagen så jag gav uppoch tog en ipren. Men den fan hjälper inte. Håkan har roatsig hela em med att..

Japp starta upp/instalerat en ny dator. Värahn har djä.... en längre tid. Hoppas det tiden är förbi nu.

Själv tog jag  mig ett mellis

    fil, havrefras och melon samt lite kaffe.

Till middag här hema i dag så åt "Grabbarana" bite line, inget jag kan äta utan det fick bli

Med kokt ägg och hård bröd.


Nu är det bara att samla ihop sig inför kommande veckan.

Ja men det gick ju bra att skriva på den nya datorn. Men det satt långt inne med lösenordet.


Som alltid var rädd om er och varandra/Britt 

Av Britt Näslund - 18 april 2012 19:18

Jag tror inte det är någon som har lämnat en komentar här på en månad.

Och det bloggar jag har länkande har det inte hänt nått på sedan en månad tillbaka, för utom på en (Gunnillas)

Alla hade så stora mål i våras. Ockej att man inte är lika fokuserad på målet men men kan ju skriva om annat. Och man kan ju lämna komentarer till de som skriver. JAG ser ju att ni är inne och läser. Nog gnällt om detta.


Denna vecka har jag varit helt ensamen här hemma. Håkan har varit på öland och på nått kärnkraftvärk. Patrik har varit hos Carro i Stockholmen (Jag är avis) Nu är de på väg hem.

I måndags var jag ut på birsta lämnade igen en blus och bytte ett par korta jeans. Var in på ikea och handlade en ny fräch dörrmatta, 2 förp servetter, ett tyg som jag ska sy ett överdrag av till Majas bur.


I går for fan i mig och jag städade köket torkade lucker uppe på skåp. diskade alla saker i kökslåderna och gjorde rent i dom. Putsade fönster satt upp rena gardiner och hör och häpna jag ställde fram perlargoner.

 

Snön vräkte ner. Men jag gjorde vår/försommar. Visst var blommorna fina? Nu återstårdet bara att se till att dom förblir det. Dom är i en jätte fin ljus rosa färg.


I dag håller jag på och bakar biskotti. (tror inte de stavas så) Bilder kommer senare.

Klart i ugnen.


Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt

Av Britt Näslund - 15 april 2012 20:21

Så är vi då åter hemma i Sundsvall efter en snabb utryckning till Sånfjället.

Svärfar ringde i torsdags kväll, både han och Göta var jättedåliga och måste ha hjälp med veden.

Så vad gör man när någon ber om hjälp och allra helst en som inte brukar be om hjälp. Jo man ställer upp. Vi for redan på fredags kvällen Micke tog ledigt och följde med för att hjälpa till. Vi kom lagom upp till lets dans. Sen var det sängdags efter 4 dagars jobb och en lång resa. Redan kl.9:00 var de igång med veden. Jag hjälpte Göta inne samt tog reda på hundarna. 11:00 var det dags för fm. fika så det fixade jag fram på altanen. Sen tog jag en sväng ner till Hede för att handla lite till lunchen och middagen Göta gick in och vilade medan jag var och handlade. När jag kom åter var det dags att börja med lunchen på med grillen, duka, grilla, servera. Efter lunchen var det bara att gå ut på ved backen och hjälpa till med in lastning och ved stapling. Efter ett par timmar kom Göta ut och sa att det var kaffe paus. Fick en stunds vila och en youget samt lite kaffe. Sen var det bara att fortsätta. Vid 17:00 tiden gjorde de andra kväll. Då var det bara för mig att på börja middagen. Fixade till en potatisgratäng. Marinad till fläskfilé. Sparris och små morötter. en sallad. Samt en ost bricka till de som väntade på middagen samt några kalla öl, Dukade. Håkan fixade grillen samt grillningen. Blev en god och välbehövlig middag. Sen var det bara att sätta på sig skorna och vinterkläderna och gå en lång promenad med hundarna. Kom tillbaka precis till Kvällen är din. Direkt efter det blev det sängen.

Vet inte hur jag tog mig upp i morse,  Men fika var klart när bråkan och Micke steg upp kaffe ägg juice youget mackor mm. Efter fika var det bara att packa ihop. Vi passade på att ta med vagnen hem. Så nu står den här hemma vår lilla pärla och jag längtar tills vi får ställa upp på Släda. Hur jag ska kunna röra mig i morgon vet i katten. Känner en viss stelhet komma krypande, samt en hel del sendrag, blev lite lite vätska i går.


Jag hoppas att ni andra haft en lugn skön helg i solen.


Som alltid var rädd om er och varandra / Britt

Av Britt Näslund - 9 april 2012 09:12

Herre gud vad dagarna går fort.

De fyra långa lata dagarna är snart över och det är dags för vanliga jobbdagar igen. Ja det går fort när man har roligt.

Vi har ju varit i Sonfjället, långfreda till påsk dagen. Det var ju inte ett så himla fint väder utan kalt och blåsigt men lite sol fick vi på oss i alla fall. Håkan är förkyld så han har inte varit så jätte pigg. Men jag och Göta har gått 2-3 lång promenader/dag med hundarna. Tur att jag tog med långkalsonger täckbyxor och vinter jackan, en miss tog de tunna handskarna och inte tum handskarna.

         

Bilder från ett vårigt Sonfjäll.


Här kommer tre vin tips.

     

Morbergs röda. sett super gott vin till grillad lammfilé och potatisgratäng.

Nästa vin är ett vint vin. detta drack vi till för fnåk "tackodipp" en röra på philadelpiaost, creme frech,majo toppad med en stark salsa riven ost och räkor. Äts med natcho chips. en lyckad kombination.

Det tredje vinet kom Gunilla och Per med i går jätte smakrikt perfekt till den grillade oxfilén.


Idag annandag påsk ska vi fira mamma hon fyller 75 år i morgon. Men vi ska gå ut och äta med henne och pappa idag. Vi ska gå på jops. Ska bli trevligt. Vi får se om jag åter kommer i kväll med en uppdatering.


Som alltid var rädd om er och varandra / Britt

Av Britt Näslund - 1 april 2012 13:59

Nu är det säkert våren är här.

Även om vi här har fått ett bakslag i form av snö.

 

Men påskkorgen på balkongen blommar fint.


Håkan drog på sig träningskläderna för att avverka ett par kilometer.

 

Själv sitter jag här vid datorn. Och har precis druckit en frukt smoti.


Igår var jag först  och handlade lite kläder åt Håkan. Sen hämtade vi mamma och for en sväng på Birsta med henne tog en fika handlade lite kläder med henne och sen bar det av upp på sjukhuset och hälsade på pappa.

Hem till oss för en middag med Berit och Sigge. Det serverades Tjälknöl och potatisgratäng samt grönsallad.

Sigge var underbar som vanligt.

     

Lite påsk har jag han jag få till här hemma.


Jag har planterat om mina plantor alla utom myntan den har kommit så dåligt.

 

Idag fixade jag till lite lunch här hemma åt mig och Håkan

Varmmacka med skinka kyckling tomat och ost samt sallad på sidan den lilla macka är min men jag petade bort brödet när jag åt.


Mitt illamående sitter fortfaran i, jag får ofta lägga mig efter måltiderna. Det tar kraftigt på mitt humör. Och jag har på allvar börja tvivlat på mitt beslut. Är det verkligen värt det här?


På lång fredag åker vi till fjälls, Kan bli skönt med lite miljö ombyte.


Ha en skön påsk vecka och som alltid var rädd om er och varandra./Britt

Ovido - Quiz & Flashcards