Alla inlägg under februari 2013

Av Britt Näslund - 27 februari 2013 18:14

Och bara en dag kvar att jobba.

På fredag bär det av till en helg i Stockholm. O vad skönt det ska bli, och tomt. Inga hundar i sängen.

Vi ska bara lata oss, flanera fika och äta samt dricka gott.


I går var jag lite mat less så jag testade ett halvfabrikat. Dessa två grytbaser.

 

Stekte kyckling och blandade i basen lät koka ett par tre minuter serverade med ris och grönsaker. Båda var goda, den med citron var det riktig citronsmak på. Curryn var mer het än curry smak, den röda blev Patriks favorit. jag tyckte citronen. Nästa gång ska jag testa den till/med lax.


Nu ska jag brygga lite kaffe och kanske ta en halv kaka som är kvar sedan i söndags då vi bakade cockis till finbesöket vi fick en syster yster och en prinsessa.


Ha en fortsatt bra vecka och som alltid var rädd om er och varandra. / Britt








Av Britt Näslund - 17 februari 2013 08:57

Jag har så jävla ont i magen. Har haft det i ett par dagar. trodde först att det var tränings värk efter som det blivit många långa promenader denna vecka när Håkan varit borta och två hundar ingen bil och snömodd halka ja ni vet. Men i går vid lunch tid tog det i på alvar. Bakade kubben (Som håkan klagar på, ser inte ut som kubb, mm.) Sen blev det som om all ork bara ran ur mig. Fick gå och lägga mig och vila. små sov till och från hela em. Tog en alvedon lite söt godis och det kändes som om att jag fick ny energi. Så vi gick bort till Marie och Mats. Marie hadde gjort en helt fantastisk fiskgratäng till det sallad och naturligt vis ett gott vit vin. Tog tre tuggor en klunk vin sen var det kört. trodde tarmarna/magen skulle sno helt om blev kalsvettig och fick gå och lägga mig på soffan, Även där sommnade jag bort mellan varven. Resten åt färdigt pratade och hadde trevligt. Kaffe och napolionbakelse samt likör kom fram. tig en klunk kaffe och en klunk likör sen var det kört. Det var bara och ge upp och gå hem. promenade hem tog tid. men väl hemma intog jag soffläget. Låg och lyssnade på mellodifestevalen mellan tupplurerna. Vid 9 gav jag upp och gick och lag mig. En jobbig natt men sov tungt mellan varvan. Idag känns det lite bättre men det finns ingen ork alla, lligger här på soffan nu. Medans Håkan är duktig och är ute och åker skidor.


Nu har jag gnält av mig ska försöka mig på ett glas vatten, har ju fått i mig ca 1 dl fil med färska jord gubbar i och lite kaffe.


Var rädd om er och varandra. /Britt

Av Britt Näslund - 16 februari 2013 08:28

Var är det fina vädret?


Kan inte fatta hur mycket snö vi har.

 

Tror inte vi haft så här mycket snö sedan vi byggde uteplatsen. snö högen utanför balkongen är snat ända upp till räcket. (Kameran har sommartid) Det vill jag också ha.


Vi har ju fått oss en "ny" familjemedlämm som flyttat hem till oss.

 

Siri bor hos oss nu.

Micke har åkt till Storhogna fjällhotel och börjat jobba där.


I går kväll hade vi storfrämmande fårn huvudstaden. Carro till bringade en kväll med oss. Alltid lika givande. Men hon lag också komentaren att jag bloggade dåligt nu.... Och ja jag kan bara hålla med, men det är ju inte lika kul när man inte får någon fidback.


Vad gör ni alla en helg som denna? Har ni några framtids planer? Typ renovering, resa, fika, gå ut och äta träffa vänner?

Håkan och jag är bjudna på middag hos Marie och Mats i kväll. God mat, goda vänner och melodifestival. Kan det bli bättre?

Snart ska vi köra Patrik till bageriet, sen så tror jag att Håkan skulle handla lite grejer till att valla våra skidor. Så då ska han väll dona med det onder em. Själv tror jag att jag ska baka mandel kubb.


Hoppas ni alla får en trevlig lördag.

Som alltid var rädd om er och varandra / Britt

Av Britt Näslund - 3 februari 2013 19:12

Vi är ju inne i februari.

Vilket betyder att det bara är 2,5 mån kvar tills vi ställer upp vagnen på släda :)


I Veckan som var, va vi och hälsade på hos Linda och Mattias och storebror Sigge. Japp Viggo är här nu. En stor kille på dryga 4,3 kg och 53 cm lång. Och han är lika underbar som Sigge.

 

Jo jag vet han är lite suddig. ( Ville inte gå för nära med blixten)


Annars här hemma har det varit mycket surdegsbakning av Patrik ett resultat är detta fina bröd.

 

Smakade mycket gott.


Nu i helgen så åkte vi skidor i lördags morse. Det gick tungt och bakhalt inget glid mm, men det var nog inte skidorna det var fel på. Utan mig. Så i dag blev det en promenad runt sjön med hundarna medans Håkan åkte skidor. En fantastisk eftermiddag med mycket sol precis vad jag behövde. Väl hemma blev det en kopp kaffe med fruktsallad. Sedan fixades det till en potatisgratäng och pojkarna tog ut grillen och grillade lammfilé .

 

 

Behöver jag säga att det smakade sommar!


Bra avslutning på denna helg.


Ni andra då vad har ni gjort? Haft en bra helg eller?


Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt


Ovido - Quiz & Flashcards