Alla inlägg under december 2012

Av Britt Näslund - 29 december 2012 17:57

Jag har inte hunnit fatta att julen är över och att det snart är ett nytt år.

Det återstår endast två dagar av 2012.

Och vilket år det har varit... För mig har det inte varit något höjdar år. Avslutningen är helt kass. Men det kan ju bara bli bättre eller hur?


Sen senast jag skrev har jag ju hunnit fyllt år, jag hade ett trevligt kalas med nära och kära. Fick flera fina smycken och andra fina packet. Annars så är det väll mest stickning av vantar jag sysslat med på fritiden.


Nu till jul så har Patrik och jag bakat bland annat segkakor efter svärmors recept, de blev riktigt lyckade.

     


Julafton firade vi hos Gunilla och Per. Lite bilder där i från.

     

Bodil & Anders Pers mor och far. Göta och Göran  samt Fredrik, Pers bror.

    Per och Håkan.

       

Patrik vill inte vara med på bild, Micke med luva, Malin och Johan.

    vi sammalas i köket Gunilla, Micke Mala och jag.


Juldagen firade vi med mina systrar och familjer. Har tyvärr inga bilder glömde kameran totalt. Men vi hade en super trevlig dag med gemensam lunch (Våfflor med räkor smetana lök och rom eller med grädde sylt och glass). Sen blev det pulka för vissa och andra tog det lungt här hemma. Sen gemensam middag som alla var med och lagade. Snittar, oxfilé med gratäng och rödvinssås och sallad. Sedan en choklad kaka med mint gunach grädde och bär. En super trevlig dag och kväll tack alla.


      En någolunda bra bild på en som sälla är stilla så det blir bara bilder, de kommande två är på ett snö troll som bor under vårt bord.



     

Dessa två grupper har jag fått av mina medarbetare. Fina va?


Ja ha hur ska ni fira in det nya året?

Vad har ni för förväntningar på 2013?


Jag hoppas på fortsatt minusgrader och bra före för jag har köpt nya skidor (igen).

Håkan och jag var ut på en runda i går em och nu börjar det kännas. Så vill ligger i en varsin soffa med var sin hund och ojar oss. Hur ska det då bli imorgon  


Nu ringer Linda och säger att dom tänker komma bort. Jippi Sigge kommer ja Linda och Mathias också. Linda är lite rast lös. Man mins ju hur det var när man själv var gravid. Hon har 3 veckor kvar. Sen får vi träffa lila Viggo. Om jag längtar vad gör då inte Linda med familj.


Jag hoppas på lite inlägg nu från er alla.


Ha en skön lördags kväll och som alltid var rädd om er och varandra./Britt

Ovido - Quiz & Flashcards