Alla inlägg under april 2013

Av Britt Näslund - 27 april 2013 11:36

En snabb fika innan det bär av hemåt.

Av Britt Näslund - 21 april 2013 19:01

Och det har hänt så mycket. I går var Gunilla och Per här och åt. Vi drack ett gott bubbel. I dag var Per med oss ut på Släda och rev golvet. Så nu är det bara att börja om. Vi han med en fika och hundarna han leka. Väl hemma så blev det en lång promenad med hundarna. 6 km på 60 min. Hundarna är rätt trötta nu även i mina ben och rumpa käns det. Helgen har varit tung pågrund av att Malin ligger på sjukhus 100 jävla mil bort. Jag vet att hon är på det bästs stället för henne. Men jag vill vara nära. Så jag kan krama henne och säga att hon snart blir bättre. Och få berätta hur mycket jag älskar henne. Men snart så är jag där nere. Då hoppas jag att hon mår bätte och att hon orkar visa mig sin stad. Vi håller tummarna för positiva svar i morgon.
Nu får vi se hur detta inlägg blir. Jag har gjort det från mobilen.
Som alltid var rädd om er och varandra. /Britt

Av Britt Näslund - 14 april 2013 18:11

Ja så känner jag det. Hur är det mer er andra?


Idag har det varit lite av allt.

Först frukost på Ikea, med Göra, Göta, Gunilla, Per och Håkan. Jag hade ju redan ätit frukost kan inte vänta. Så det blev en kopp kaffe och skumboll/rulle för min del. Övriga åt med god aptit. Sen bar det av till birsta huset. handlade ju stekpannan som sågs tidigare. Sen blev det en sväng på bauhaus och köpte brädor till altanen. Sen vidare till Ica och handla mat inför veckan. Hem äta lunch Putte hade gjort en smörgåstårta som var jätte god. Håkan åt grillad kyckling och colslow. Sen ut med hundarna och en pawer wak. Rejält svettig när vi kom hem. lite kaffe och en ny tidning till oss var. Min var ingen större höjdare Hemma med Ernst. Håkan där emot drog en vinst lott

 

Kan rekommenderas om man vill komma igång och jogga.


Efter lite läsning så var det dags för Siri att duscha.


Jätte blöt hund.

 

Halv blöt hund


   

Rätt torr hund

 


Och en hund som gick och gömde sig när vi började med Siri.


Nä nu ska jag fixa lite kaffe.


Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt











Av Britt Näslund - 14 april 2013 14:59

Nu ska jag visa att jag fått fingrarna ur och köpt en ny stekpanna

Av Britt Näslund - 14 april 2013 14:56

Jag testar att blogga från telefon

Av Britt Näslund - 1 april 2013 16:40

Ja så kan man väll samman fatta denna helg.


I måndags så var Micke hem på en snabb sväng. Innan han for han han lämna denna.

 

En super fin påskbuket i orangae och gult.


I torsdags så åkte vi ju upp till sonfjället och husvagnen. Det har blivit några promenader på myren. Lite shopping, lite grillat, lite vin och mycket sol. När vi åkte hem i går var vi om till Micke och åt lunch. I dag har Patrik vänt upp med Jocke för han ska prov jobba där i veckan. I dag har jag varit och investerat i ett par nya jogging skor.

 

Ja inte min färg. Men jag provade några andra men det var dessa som var skönast. Så då var det bara att slå till. Så mina "gammla" finns att köpa för en billig penning. Dyra, bekväma, storlek 38.


Håkan har börjat äta Gi från och med i dag. Så nu försöker jag hjälpa han allt jag kan. Har ni ideér som kan vara till hjälp så tas det tacksamt emot.


Nu ska jag fixa middag.


Som alltid var rädd om er och varandra. /Britt

Ovido - Quiz & Flashcards