Alla inlägg under februari 2012

Av Britt Näslund - 26 februari 2012 18:02

Undra vad den har att erbjuda?

Den här helgen har gått i ett flygande fläng. Lördags förmiddagen till bringade ju jag med prinsessan Li. Sen bar det iväg ut på birsta och inhandla packet till göta han med en sväng på bokrean. Blev en gitar bok till Per och en Upplev sverge bok.

 

I denna bok står det beskrivet vad man kan se och uppleva i sverige. Jätte fin fick tipps av Anita och Åke.


Lördag kväll tillbringade vi med Gunilla Per Lina Johan Göta Göran Patrik ungdommarana bröt upp lite fort. Men vi gammla forsatte med melodifastival. Var det rätta låtarna som gick vidare? Ja jag vet inte.

Idag söndag egnade jag förmiddagen åt att skriva protokoll, under hållsplan, tel lista. Allt åt brf Vikingen.

Lunchen fick bli hamburgare med sallad och jesses vad illa mående jag blev fick gå ut från affären när vi var och handlade. Det lugnade ner sig till slut så jag följde med Håkan när han skulle köpa skjortor. Han inhandlade 2 st en rutig i blå grå natura nyanser. Och en blå. Jag passade på provade jeans blev ett par ljusa jeans. Samt att Håkan köpte en skjorta till mig.

 

Nu blev ni förvånade..... den blir vår fräch eller hur?


Till middag här hemma så har jag serverat kycklin rullader och klyft potatis med morrot.

 

Fick inte i mig detta, åt 1,5 rullad 2 potatisklyftor 2 morotsbitar en var det stopp men inte illamående.

(Jag äter på en asiett så det ser mer ut)

Till efterrätt blir det en frukt sallad som serveras till kaffet senare.


Hur gör vi nästa helg? Ska vi ta det på söndag eller ska vi ändra till en anna helg?

Onsdagsträningen är den hos Birgitta i Bosvedjan?

Var var hon som skulle springa i dag????


Hoppas ni andra har haft en skön helg i solen.


Som alltid var rädd om er och varandra / Britt

Av Britt Näslund - 25 februari 2012 10:12

Ja denna vecka har varit hektisk. Både på jobbet och hemma på kvälls tid.

Måndag träning, tisdag möte, onsdag träning, torsdag sent möte jobbet och handling, fredag vår show.


Denna vecka har inget fungerat. missat mellanmål, missat lunch tider, Mår illa efter nästan alla måltider, börjar må illa inan jag ens hunnit få i mig allt jag ska, Så jag missar även där. Känner mig väldigt låg, grinfärdig för minsta mot gång. Som för kallt kaffe eller någon annan banalgrej. Så denna helg focuserar jag på TURKOST. ( turkost= positiva upplevelser/tankar perfekta dagar när allt är på topp)


I onsdags var vi på träning hos stora syster Berit, Cirkrlträning gåband vibbra mover, kettelbel mm. Hon serverade jordgubbsvatten, morötter med dipp, annanas. Hon berättade även en sak, hon får berätta själv om det här i en komemtar tycker jag. Hoppas hon tänker igenom sitt beslut, för det gäller resten av hennes liv. Du Berit jag finns här om du behöver råd eller har frågor det vet du.


I går fedag var vi på vår show på Hedbergska skolan estet program. Min Gud dotter Lina var med och upptädde.

Här kommer en bit av Linas ena uppträdande.


 

Lina är primadonnan längst till höger i bild. Ja man känner sig rätt stolt.


I dag har vi fått låna finaste prinsessan Li. I ett par timmar vifår se vad vi hittar på.


I kväll ska vi till Gunilla och Per för att fira Göta som har fyllt 75 år, en överasknings fest blir det.


Nä nu ska jag hitta på nått med Li, som alltid var rädd om er och varandra / Britt

Av Britt Näslund - 19 februari 2012 18:29

Ja ibland så är det mycket.

Dagen i dag började med frukost vid 8 tiden. Hårdbröd med skinka 1 dl yoghurt kaffe.

Sen så var det bara till att börja klippa Maja. Det tar ju ett par timmar :)

Under tiden vi höll på med det ringde Gunilla och Per och undrade om vi skulle ut och gå talade om vad vi höll på med så dom skulle dyka upp, tog bara en liten stund så ringde Mikael och sa att han Linda Sigge och Mattias skulle dykaupp. Jag fortsatte klippandet. Gunilla och Per kom, Micke och dom andra kom och det gick inte att fortsätta klippa. Tog reda på det värsta håret. Så inte Sigge skulle bli allt för hårig. Micke började brassa lunch till alla. Grilla korv och steka hamburgare, Serverades med räksallad, boston gurka, gurksallad, senap, ketchup, sallad gurka tomater. efter blev det kaffe och linda hade köpt några pistegebitar. Sigge blev trött så Linda och Mattias promenerade hem med han och jag Gunilla och Per klädde på oss och tog med Maja på en promenad menads Håkan Mike och Patrik drog på sig tränings kläder och sprang en sväng.

Kom in och Berit hade ringt så jag ringde upp och kollade vad hon ville.

Hon ville kolla om vi skulle träffas och bolla idéer inför tema helgerna. Japp sagt och gjort hon Birgitta och Gunilla dök upp här vid 14:30 tiden. Detta är vad vi kom fram till.

V 9. Lördag Hälso och spadag hos Gunilla.

V 10. Lördag eller söndag om vädret är bra Grilla och åka pulka i brännbacken.

V 15. Lördag eller söndag Sy sticka dag hos Britt.

Från onsdag den 22/2 tränings kvällar 18:00. Växlande, vi börjar hos Berit med cirkelträning.

Nästa träff hos Linda, Britt, Gunilla. Birgitta hittar på ett bra program att köra.


Program för den 3/3.

Invägning på Birgittas våg med fett %

Lunch: Cecarsallad med bubbel. (Britt och Gunilla fixar).

Ansiktmask. Berit fixar recept

Piling helkropp. Berit fixar recept

Lerinpackning helkropp Birgitta

Nagel fix Linda

Ev. Ögonbryns plockning Berit

Massage Berit och Birgitta

Fot bad. Gunilla

Under dagen fixas det hälsosamma drinkar/smothis (Gunilla och Britt handlar Birgitta tar med groddar och vetegräs).

Middag beställs från Cherry woken 2. Den intas med resten av våra familjer.

 

Alla tar med.

Dusch grejer

Handdukar

Glad pack

Tvättlappar

Bikini eller bh och trosor till lerinpackningen.

Om man har några roliga tidningar.

Nagellack


Ja blir inte detta en heldag då vet inte jag.


Fick massage av Gunilla innan hon gick, skrek som en ..... tur inte Sigge var här då hade han lärt sig mycket.

 

Nu är Maja trött och jag också Håkan snarkar redan i soffan.

Vad har den kommande veckan att erbjuda ?

Jo på fredag är det VÅR SHOW Lina ska uppträda, På lördag ska vi fira Göta som har fyllt 75år.


I dag har det inte varit någon bra mat dag, har missat några mellan mål. Får skärpa till mig i morgon.


Ha en trevlig söndagskväll och var rädd om er och varandra./ Britt





Av Britt Näslund - 18 februari 2012 13:40

Så här inledde vi helgen.

   

Ja sämre fredags kvällar en denna kan man ha. Vi hade en jätte trevlig kväll i 43 gradigt vatten. Vi tillbringade många timmar här under en stjärnklar himmel.


I dag lördag sjutsade vi Patrik till jobbet sen for vi en sväng ut till Släda.

               

Ser lite anorlunda ut nu.

Men visst längtar man till sommaren.


I kväll blev vi bjudna på middag hos Marie och Mats.

Så då är det till att plandera lite extra. För när det är helg så blir det ja så att man sover lite längre.

Så det blev sen frukost hon blev väll 9..

Stekte ägg och bräckte skinka. Fick inte i mig ägget blev tvär illamående av första tuggan, så det blev till att äta upp skinkan och så tog jag några klunkar kaffe. Dukade undan och tog fram lite youhutr ca 1 dl,fick i mig det. Till melleis vid 11. Så blev det en halv ost och skink tost. Till lunchen i dag, pytt i panna 1,5 dl. Så är det väll dags för mellis vid 15.30 tiden för att sen gå bort på middag vid 18. Så tar jag med lite ölkorv och nötter till kvälls mellis.


I morgon ska Patrik laga en fläskfilé gryta med hasselbackspotatis. Ska bli spännande.

Annar så tror jag att Maja står på tur för en klippning. Men på em är det nog tags för en plomenad om vädret till låter ska vist bli mycket snö i dag och i morgon. Så då får vi se hur det blir , blir lite jobbigt med andingen vid nederbörd. Är det någon som vill hänga på om det blir nått? Annars kav vi väll ta en fika här och planera tema helgerna. Ska vi säga 14:00? Hör av er.


Ha en trevlig lördag alla och som vanligt var rädd om er och varandra. / Britt

Av Britt Näslund - 15 februari 2012 20:25

Ja nu har jag förslag på en del, Ja vi kan kalla det tema helger.


Jag tänkte så här.

En helg lördag eller söndag så kan vi väll göra en ute brunch? Grilla korv, göra våfflor med sylt och grädde eller löjrom och creme frech och lök, varma mackor , en god soppa kanske. Göra eld och ev åka lite pulka. Någon gång i början av mars kan det vara nått? Och i så fall vilka är intresserade?


Sen tänte jag en lördag kan vi väll laga god och hälsosam mat som vi alla kan äta tillsamnads till middag med ett gott vin till. Kan det vara nått?


En lördag söndag kunde vi träffas och kanske träffas och Birgitta (Jag har inte pratat med Birgitta om detta) kunde massera. Vi kan göra häso drinkar, Prata och insperera varandra.


En helg kunde vi sy tillsamands.


Ja många ideér finns det, ni har säkert många ni också. Kom med förslag så vi kan planera in nått.


Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt

Av Britt Näslund - 14 februari 2012 19:15

       

Dessa fick jag av Håkan i dag.

Och till  fika serverades det.

   


Jag hoppas ni andra haft en trevlig alla hjärtans dag


Som alltid var rädd om er och varandra/ Britt

Av Britt Näslund - 12 februari 2012 14:51

Ja herre gud vilken avslutning det blev på lördagen och vilken skön söndag.

Så kan man nog samman fatta det hela.

I går dök  ju Gunilla och Per upp här och Gunilla var uppåt värre. Har ni hört? Sa hon. Nä vad då? Jo pappa ska bjuda oss vuxna till Turkiet i slutet sep el början okt.

Och det hade vi inte hört.

Om det nu blir så här och Svärfar hittar en resa som passar oss 6.( = rätt pris och hotell)

Så går ju alla planer som Håkan och jag har om intet. För vi har ju inte råd att åka 2 veckor med husvagnen i sep och sen åka en vecka utomlands. Och semesterön räcker inte heller. Det är ju jätte snällt av svärfar och jag glädjer mej för Gunilla som verkligen ville åka utomlands i höst. Och visst ser även jag fram emot sol och värme och lata dagar i Turkiet så nu är det ju bara att hålla tummarna för att allt går i lås.

Så får jag och Håkan göra några andra planer.


Lördagen var ingen bra dag mat mesigt för mig, missade  minst 2 mellan mål. Och åt de andra måltiderna alldeles för fort, med ett illamående som ett brev på posten.

I dag har jag fått i mig en halv ost macka på grovt mjuk bröd till frukost.

En kyckling burgare utan bröd med ost lite sallad och 1 msk hamburgare dressing.

En skön promenad runt sid sjön.

       

For hem med Maja och iväg och handlade lite till middagen i dag.

Mellis 1 dl juice

Mellis en latte med 1 dl mellan mjölk

Middag havsöring i ugn del kantareller, räkor, dill, samt pressad mandel potatis. Ska det bli.

Hoppas få i mig det i lugnt tempo. ska dela upp maten i två dela och vänta 5 min mellan dom. För att se om jag kan slippa illa mående.

Har planerat in en melon sallad till melodis.


Hoppas ni andra har haft en skön helg. Som alltid var rädd om er och vandra, / Britt

Av Britt Näslund - 11 februari 2012 15:37

I går kväll var vi på strand och åt tillsamands med en kund till Håkan och hans fru  och deras 8 månader gammla dotter Alma. Hon var helt under bar. Som vanligt så funkade inte mitt ätande. Tog lite potatisgratäng och ett kyckling lår. 2 msk lasange och lite grönt fick i mig kycklingen lite gratäng och lite lasange sen var det kört. Vi satt bra länge och pratade så jag började må bättre, gick och hämtade en riskaka (som jag snodde från frukost buffebordet) och liten bit brie ost. Sen bar det av hem och kollade på the voise och QX galan. Började natten i min säng men gav snabbt upp och förflyttade mig in i Patriks säng och vem följde med då?


I morsse ringde Berit och undrade om hon Linda och Sigge fick komma på en kopp kaffa. Hjärtligt välkommna sa jag.

       

Han är för härlig denana Sigge.


Sen bar det i väg ut för lunch intag. Utnyttjade restaurang chansen. Blev sibylla meal. Fick i mig 1,5 grill korv.

Sen var det kört igen. Vet att jag äter för fort måste skärpa mig.


Håkan och jag trodde vi skulle vara för oss själva i kväll. Men tänk så fel man kan ha det, Vi får middags främande och fika främande fram på kvällen. Det ska bli kul.


Hoppas ni andra får en lika trevlig kväll som jag.


Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt

Ovido - Quiz & Flashcards