Alla inlägg under augusti 2012

Av Britt Näslund - 26 augusti 2012 19:06

Jag vill inte......

Jag väntar fortfarande på att sommaren ska komma.....

Var tar tiden vägen...

varför blir det inte som man trodde.....


Och inte går det bra med träningen heller! Skit  skit skit.

Ja så känns det just nu.

Jag vet att sommaren har redan varit och att den snat har nått sin ända. Och visst tycker även jag att det är mysigt att sitta i förtältet med en massa levande ljus och kolla ut över havet som är kantad med machaller, rislyckerna far fram över himmlen. Menjag kan även känna en djup saknad av de ljusa jumma kvällarna som vi inte fått uppleva i år. Men om vi lever och har hälsan så kanske nästa år. Lika bar att inite lägga ner någon mer energi att älta detta.

Ang min träning så gick först veckan bra, vecka två så forsta passet så började jag känna av min vänstra vad. Staxt nedanför knävecket. Och det blev inte bättre. Men jag genomförde det passet. Men sen har det varit vila. Vaden vill inte riktigt, knät/vaden hänger inte med ibland. Har fått rådet att vila. Så det gör jag nu : )


Jag har i alla fall hunnit baka lite kakor. börjar ta slut nu.

 


Selånger marknad har det ju varit. Gick en snabbis på söndagen mitt inköp blev garn till två par vantar och en sjal.

bild på detta kommer senare.


 


Jag har ju inga riktiga barn bar en nu. Min Malin har två katter så jag är mormor till Rut och Lenart som bor i malmö. Och så i måndags blev jag farmor åt en liten hundvalp Siri heter hon.

     

     

     

Maja tycker att hon är lite läskig, men ganska söt..

   

Som ni såg så var Majas korg väldigt för stor så vi fick fixa en mindre, och med lite gosedjur i så blev det bra.  

     




Nu börjar snart Bons så då ska jag ta och lägga mig i soffan och titta.


Vad har ni andra gjort en helg som denna?

Vad tycker ni om alla tv premiärer?


Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt


Av Britt Näslund - 7 augusti 2012 18:10

som jag aldrig trodde jag skulle göra. Och jag har sagt att jag aldrig skulle göra det.

Och hur är det ordspråket säger? SÄG ALDRIG ALDRIG.


Det jag har gjort är att på börja en 10 veckors löpträning. Jo det är alldeles sant. Programmet går ut på att varva löpning och gång i olika intervaller och minuter för att under en 10 veckors period bygga på så att i slut ändan ska man kunna springa i 20 min. Funbit heter stället där jag hittade programmet och det heter 10 veckors programmet löning/gång träningsprogram. Ja jag vet inte vad jag ska säga om det hela. Testa det ska jag, men jag vet inte om jag kommer att klara av att springa 20 min efter 10 veckor. Nu kan jag ju inte säga att det var kul eller att jag längtar till på torsdag då vi ska ut igen. men i bland måste man bara göra saker. Håkan behöver någon att springa med så då får väll jag ställa upp .)  Även jag behöver röra på mig så då blir det ju två flugor i en smäll, så att säga. Och en ny start är aldrig fel så här efter all semester.

Vad har ni andra på gång då?

Några ny starter på gång?

Ska ni renovera?

Eller något annat spännande på gång?


Jag bor ju hemma nu i två nätter för Håkan har åkt på kombinerad jobb och fiske resa till fjälls. Och min bil går ju fortfarande inte. Så då bor jag hemma och åker med Gunilla in på jobbet på morgonen och sen så går jag hem.


Så här kan en morgon på Släda se ut.

 



I kväll ska jag titta igenom alla mina mat/bak/trädgårds bloggar som jag har som favoriter här på datorn, har inte kollat på dom sedan före midsommar. Så det har nog hänt en hel del.

Vad gör ni själva då en tisdags kväll?


Nu blir det kaffe och bloggläsning.

Som alltid var rädd om er och varandra./ Britt


Av Britt Näslund - 2 augusti 2012 18:11

Men det är ju så mycket som ska hinnas med när det är sommar.


Fast när jag kom åter på jobbet efter semestern så kom jag på mig själv att längta till sommaren. Jag har liksom inte fatta ännu att den snart är över. HU VAD HÄMST.


Hur som hälst så kommer här en bildkavalkad av min sommar hittils.


Sommaren började med att vi hjälpte till i Hede med Götas loppmarknad.

     


Sen var det sol kräftor räkor mm på släda.

           


Mer mys på släda. Enligt Bråkan....

 


Ännu mer Släda...

       

       

               

       

       

     


En lite utflykt med en del loppisfynd 

         


En helg i stockholm blev det också.


   


Nu är det bara jag och Håkan kvar här på Släda (av vår klan)

Man kan säga att det har lagt sig ett lugn över Släda, Det har varit ett stort bröllop här i helgen som var. Det var då vi drog till storstaden. I dag efter jobbet har vi klipptgräset, borstat hunden, fikat ute mm.

Så då är det dags för Håkan att diska för dagen

 


Nu i helgen ska det bli Kusinträff på Håkan och Gunillas sida. Vi håller ifesten och kommer att vara hoss Gunilla och Per. Så i morgon blir det en hel del handling och förberedelser. Så i helgen finns ingen problem med dö tid.


Ha det nu bra och som alltid var rädd om er och varandra. / Britt


Ovido - Quiz & Flashcards