Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Onsdag

Av Britt Näslund - 18 januari 2012 18:39

Mat och motion onsdag 18/1-12


Frukost: 1 dl yougert, en liten hårdbröd bit med skinka och gurka.

Mellis: 1 dl yougert

Lunch: pastagratäng med rökt skinka och grönsaker 1,5 dl

Mellis: 1 äpple himmelskt gott jag åt med skalet på gick bra

Middag: pastagratäng 1,5 dl

Mellis 1 kokt ägg ska det bli med kaviar


Idag var jag på 6 v åter besök. Och vad skulle jag dit och göra. Det som gav mig mest var tiden i väntrummet. När jag kom dit satt två tjejer redan och pratade med varandra och jag drog snabbt slutsatsen att dom var där av samma anledning som mig. Visade att dom opererats på måndagen samma vecka. Sen dök mina rumskamrater upp. Och det fans en tredje tjej i väntrummet som opererats i oktober. Vi han med att prata en hel del, det var givande. Det var super kul att åter se mina rumskompisar dom såg super frächa ut båda två. Synd att jag var tvungen att åka åter till jobbet annars så hade vi kunnat tagit en fika och pratat lite mer.

Jag blev ju inropad och fick väga och mäta midjan sen vidare till ett annat rum. Där ficka jag sätta mig ner och fick frågan om det var nått jag funderat på. Jag hade inga funderingar. Då sa den manliga skötaren att sifrorna på vikten och cm inte stämde på mig och att det inte var ifylt sen jag träffade läkaren i oktober. På rimisen till kirurgen stod det 132 kg men det var fel för det skulle nog vara 123 om jag minns rätt. Så om jag kom ihåg rätt så vägde jag då 98 kg, sen fans inte sifrorna från operations dagen tror att det var 93 kg kvällen innan.

Då kom frågan varför fick du göra denna operation du låg ju inte riskgruppen. Fick då förklara att det var på grund av mitt blodtryck. Kommentar jo det kan ju också vara en del i detta. I dag vägde jag 81,4kg. Så då har jag gått ner 11,6 kg sen operationen Vet inte om det är bra eller dåligt.  Midjemåttet fick jag inge åter koppling alls på. Men jag hade bra blodvärde 148. Skulle kontakta vc ang. blodtrycksmedicinen han tyckte jag åt för starka. Jag tyckte det såg ut som de andra gått ner mer. Ja det var detta besök nu är det ett år till nästa besök.


Som vanligt var rädd om er och varandra. /Britt

 
 
Ingen bild

Camilla

18 januari 2012 20:41

Det var jätte kul att få träffa dig idag oxå :) å tänk om vi hade hunnit med en fika...men de kan vi kanske göra vid ett annat tillfälle. Du har ju gått ner bra efter op. och det syns....jag hade gått ner 9kg sedan op. men midjemåttet var 17cm sedan okt. och det märker jag på byxorna :-D Kram / Camilla

 
Berit

Berit

18 januari 2012 21:34

Grattis!!!
Vilka siffror, bra jobbat. Ett helt år till nästa återbesök, va länge??
Jag trodde att det var tätare kontroller.
Vi hörs Kram!!

http://detviktigaste.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 17:40

Här kommer uppdateringen om hur det går i vårt lilla växthus Fint eller hur? var rädd om er och varandra. Britt ...

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 09:44

Och ingen värme i sikte. Enligt tel vädret så är det 8 grader. Jippi. Men man är ju lefig och kan göra det man vill i går blev drt en loppissväng samt ett besök på ljustorpstomat odling. Alltid lika trevligt. Idag så har Håkan hunnit med dryga 2 mil ...

Av Britt Näslund - 22 juni 2014 09:56


Ja nu är den över och detnär snart bsra6 mån kvar till jul. O va kul;-) . En vecka på semester har gått och jag har/är jätte förkyld. Men vad gör väll det. Man är ju ledig inga måsten. Men i morse så han vi ut på en liten promenad mellan regn skura...

Av Britt Näslund - 15 december 2013 09:34

Ja så är det.   Igår hadde vi en trevlig lunch på 1891. Med Linda, Matias, Sigge, Viggo, Pappa, Berit och Håkan och jag. Vi gick igenom det som alla ska ha med sig till julbordet hos Linda och Matias.   Vi räknade ut att vi blir 15 st som...

Av Britt Näslund - 30 augusti 2013 19:41


Ovido - Quiz & Flashcards