Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Britt Näslund - 25 mars 2012 19:14

Då är det vår eller hur?


Jag har till bringat 2 dagar i Birsta känns det som. Jag jagar en vår jacka. Hade hittat en på Vila. Men tror ni den fans kvar? Nej nej nej möjligen i en nästan klar blå färg. Inte det jag har tänkt mig. Igår gick jag i alla affärer med "lagom" pris klass. Idag tog jag varvet med de dyrare affärerna. Hittade två på riva men jag vill inte betala 2000 spänn för en jacka. Jag tycker det är på tok för dyrt och jag behöver så mycket annat. Undra om jag klar mig med jackan som jag har nu tills jag kan ha typ en jeans jacka? Så kanske jag kan köpa en jacka till hösten. Ja vi får se hur det blir. Har även kollat in lite skor. Jag skulle behöva en jobb sko att ha nu, sen en att ha lite längre fram. Samt att jag inte vet om jag kan ha mina sandaler som jag köpte i fjol men jag hoppas det. Många slantar blir det.


I helgen har det varit stora grill helgen här hemma.

Vi började i fredags med att grilla pepparbiff och ost och skinkfyllda skinkskivor.

Lördagens grillning bestod av rubbade kyckling klubbor, hel grillad karré, samt grillad fläskfilé.

Söndagen fick det bli grillad entrecoté

De bägge tro tjänarna som har gått varma i helgen.

Ett gott vin till grillat tycker jag.

Så här ser min kryddsådd ut denna vecka snart ska nog vissa plantor planteras om.

Oj vilken skakig bild, Nya böcker från adlibris jätte mycket gott i bägge på olika sätt . )

 

Slöfock nr 1.                   Slöfock 2 och 3.

Lite vår måste man ju få ha.


Ha en fortsatt skön söndag och som alltid var rädd om er och varandra Britt 

Ovido - Quiz & Flashcards