Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Britt Näslund - 11 mars 2012 15:05

De var det jag fick i går när jag kom hem till Gunilla och Per. Gunilla hade putsat förnster och bytt gardiner samt super städat, så det var super vårigt hos Fam Candell.


Här hemma är det inte lika städat och vår likt.

Men i dag har jag i alla fall börjat lite planeringar inför sommaren.

          Jag och Håkan har sått lite örter inför sommarens matlagning.

Och jag tror det kan räcka till flera. (Om det går bra) Det blev basilika, timjan. mynta, slätbladig persilja. krusig persilja och gräslök. Jag missade att köpa kinesisk gräslök. Men jag får så det lite senare. Sen har jag köpt luktärter som ska försås i april. Nu är planeringen i full gång vad jag mer kan så/plantera vid husvagnen.


Mat har jag också hunnut förbereda lagt fläskfile i marinad som ska grillas, grillkol och tändvätska framtagen.

Sen har jag hunnit med att förbereda en slottsstek till i morgon.

   

Hoppas detta kan funka att äta. har klarat mig rätt bra denna helg utom i går till middagen. Fattar inte vad det beror på.


Min HD är lite slö nu och Maja är lite sur på han, för han ligger på Majas plats i soffan.

Lång och slö är han.

 

Och Maja är sur.

 


Jag hoppas att denna positiva vår känslan får sitta i. Behöver alla energi till veckan.


Som vanligt var rädd om er och varandra/Britt

Ovido - Quiz & Flashcards