Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Britt Näslund - 20 mars 2012 20:05

I dag gick jag hem från jobbet. Äntligen bara vägar att gå på. Och vilken skillnad att gå med gåskorna och inte vinter dojorna. Kändes som att jag skulle ha kunnat gått hur långt som helst. Super skönt. Och nu är man så där lagom nöjd med sig själv. Har ju haft uppehåll med friskis och svettis ett par veckor. För att kroppen ska få hämta igen sig lite. Så denna vecka kommer jag att promenera ett par gånget till eller från jobbat för att ev kunna börja träna nästa vecka igen.


I dag har jag bara mått illa efter middags måltiden och lite efter frukosten. De mag onda som jag led av för någon vecka sedan har gett med sig. Tror det hjälper att äta lite mer fett. Och nu menar jag lite mer typ bregott på mackan i ställer för lätta. Har ökat på protein intaget med ett ägg eller ett par skinka/kalkon skivor till frukten på eftermiddagen. Bäst funkar det på vardagarna när man jobbar som vanligt och att jag har med mig mat och mellisar. Sämst är det på helgerna eller att dagarna inte är som dom brukar och alla tider inte finns. Någon hunger har jag inte direkt. Men detta fördömda illa mående får mig helt ut gängorna. Om jag tänker på hur jag mår/har mått de senaste månaderna så vet jag inte om det är värt detta. För blodtryckets del ja visst, men inte för viktens del. Om jag ångrar mig? Inte när jag tänker på följderna av mitt höga blodtryck. Och jag över vägde för och nackdelar innan operationen. Jag visste om riskerna innan operationen. Så man får nog ta det smällar som följer. Om jag skulle rekommendera denna operation till andra, Är det bara för att gå ner i vikt så är jag tveksam, Har man sjukliga problem så över väg det noga. Man bör nog jobba på att ändra sitt beteende innan operationen och vara så väl förberedd man kan. För det är ju så här jag kommer att få leva resten av mitt liv. Hela tiden hålla koll på vad jag äter, när jag äter, hur jag äter, Det går inte att låta bli för då blir allt fel och då är ju allt bort kastat. Och det var ju inte meningen. Meningen med allt detta var ju att jag skulle bli friskare, må bättre, få ett längre liv, Jag gör ju det jag kan för att det ska bli så hoppas det ger ut delning snart.

 

   Jag vill ha riktig vår nu.......


Ha en bra fortsättning på veckan. Som alltid var rädd om er och varandra / Britt

Ovido - Quiz & Flashcards