Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Äntligen helg

Av Britt Näslund - 18 februari 2012 13:40

Så här inledde vi helgen.

   

Ja sämre fredags kvällar en denna kan man ha. Vi hade en jätte trevlig kväll i 43 gradigt vatten. Vi tillbringade många timmar här under en stjärnklar himmel.


I dag lördag sjutsade vi Patrik till jobbet sen for vi en sväng ut till Släda.

               

Ser lite anorlunda ut nu.

Men visst längtar man till sommaren.


I kväll blev vi bjudna på middag hos Marie och Mats.

Så då är det till att plandera lite extra. För när det är helg så blir det ja så att man sover lite längre.

Så det blev sen frukost hon blev väll 9..

Stekte ägg och bräckte skinka. Fick inte i mig ägget blev tvär illamående av första tuggan, så det blev till att äta upp skinkan och så tog jag några klunkar kaffe. Dukade undan och tog fram lite youhutr ca 1 dl,fick i mig det. Till melleis vid 11. Så blev det en halv ost och skink tost. Till lunchen i dag, pytt i panna 1,5 dl. Så är det väll dags för mellis vid 15.30 tiden för att sen gå bort på middag vid 18. Så tar jag med lite ölkorv och nötter till kvälls mellis.


I morgon ska Patrik laga en fläskfilé gryta med hasselbackspotatis. Ska bli spännande.

Annar så tror jag att Maja står på tur för en klippning. Men på em är det nog tags för en plomenad om vädret till låter ska vist bli mycket snö i dag och i morgon. Så då får vi se hur det blir , blir lite jobbigt med andingen vid nederbörd. Är det någon som vill hänga på om det blir nått? Annars kav vi väll ta en fika här och planera tema helgerna. Ska vi säga 14:00? Hör av er.


Ha en trevlig lördag alla och som vanligt var rädd om er och varandra. / Britt

 
 
Ingen bild

Linda

18 februari 2012 22:38

Jag tycker att du har jättebra idéer, bra initiativ :). Vi kan komma i morgon!

 
Berit

Berit

19 februari 2012 09:04

Jag kommer oxå gärna!!
Vi hörs under dagen...

Vad mysigt med tunnbad, vart var ni?

Kram Berit

http://detviktigaste.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 17:40

Här kommer uppdateringen om hur det går i vårt lilla växthus Fint eller hur? var rädd om er och varandra. Britt ...

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 09:44

Och ingen värme i sikte. Enligt tel vädret så är det 8 grader. Jippi. Men man är ju lefig och kan göra det man vill i går blev drt en loppissväng samt ett besök på ljustorpstomat odling. Alltid lika trevligt. Idag så har Håkan hunnit med dryga 2 mil ...

Av Britt Näslund - 22 juni 2014 09:56


Ja nu är den över och detnär snart bsra6 mån kvar till jul. O va kul;-) . En vecka på semester har gått och jag har/är jätte förkyld. Men vad gör väll det. Man är ju ledig inga måsten. Men i morse så han vi ut på en liten promenad mellan regn skura...

Av Britt Näslund - 15 december 2013 09:34

Ja så är det.   Igår hadde vi en trevlig lunch på 1891. Med Linda, Matias, Sigge, Viggo, Pappa, Berit och Håkan och jag. Vi gick igenom det som alla ska ha med sig till julbordet hos Linda och Matias.   Vi räknade ut att vi blir 15 st som...

Av Britt Näslund - 30 augusti 2013 19:41


Ovido - Quiz & Flashcards