Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Britt Näslund - 6 maj 2012 16:35

Fattar knappt att det redan är söndags kväll. Tyckte att det var nyss jag gick från jobbet.

I fredags var det ju den obligatoriska fredags tacon. precis när vi skulle till att äta dök Joel upp med dessa..

 

Två fina havsöringar. Det bestämdes att den mindre skulle grillas i dag söndag. Och den andra skulle sparas till senare till fälle när vi är många. Dom väger dryga 4 kg och 2 kg.

I lördags for Håkan och Joel i väg och skulle fiska. Jag klev upp och började klippa till och fixa med kuddöverdragen. Vid 11 kom Håkan hem och Micke ville ha sällskap ut på ikea mm. Så vi drog iväg till birsta. Blev en sväng på Boom, Ikea, Birsta huset, och Ica. Sen hem och plocka undan och börja med maten. Gunilla, Per och Johan kom på middag det blev lite för fnåk på en helt underbar gårds proceto och melon samt ett glas rött, fylld lövbiff och klyftpotatis, sås och sallad, Samt glass till efter rätt. Gunilla hade köpt med små slevar hem till mig från Stockholm.

I dag söndag så for dom iväg och fiskade igen och jag klev upp och fortsatte med kuddarna.

 

Ja några stycken blev det i min favorit färg. Ska ha dom i för tälttet.


Sen började förberedelserna inför kvällens middag.

Jag bakade en citron massarin som man gjorde tre olika "degar" till.

     

Den blev jätte god. Nästa gång ska den göras i tid så den har hunnit blivit kylskåpskall med en skopa glass till.


Passade även på att göra en rulltårta till fikat imorgon då vi ska fixa till uteplatsen hör hemma.

  Hallon och grädde blev det i den.


Sen har jag gjort biffstroganoff för infrysning till Patrik nu när vi ska börja vara i husvagnen.


Joel och Jessika kom ner på middag, det var ju Joel som stod för fisken.

  Patrik fixade en alkoholfri mojito till för drink i dag.

     

Middag hel fylld havsöring på grillen med färskpotatis rom sås och vitlöksbröd.

Citron massarinkakan med kaffe till efterrätt.


Nu sover Bråkan i soffan högt och ljudligt. Han kom hem med fem fina fiskar i dag.

 

Så det blir nog fler grillade havsöringar denna sommar. Det tackar man för.


Själv tittar jag samtidigt som jag skriver, på trädgårds toppen. Vad folk är duktiga. Man blir imponerad.


Hoppas ni alla haft en trevlig hel. Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt

Ovido - Quiz & Flashcards