Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Britt Näslund - 1 maj 2012 16:47

Jippi nu är det försommar.

Snart, snart är det så här varmt och skönt i flera dagar. Veckor (förhoppningsvis)


Och vad vi har grillat.

Jag har inhandlat dessa såser/kryddor inför sommaren alla grill middagar.

 

Torsdag. Grillad lax med potatis och rom sås samt grönsaker.

Fredag. Hamburgare med baconsmak och vanliga, cilichis, lökringar och pommes.

Lördag. I lördags var vi hem bjudna till Gunilla och Per på grillning. Vi fick 3 olika sorters marinerat kött. potatisgratäng, klyftpotatis. sallad sås, vin. jätte gott och trevligt. Under dagen var jag på stan med Gunilla och Berit, handlade lite kudd tyger. Tog en lunch på Olerys, super trevligt´var det. Fick i mig 2 bitar baby back ribbs. sen var det fullt. Vi firade för att Malin ringde och sa att hon kommer hem en vecka i maj. Gissa om vi blir glada ? Det är bara för namnet. Så vi kan säga att vi har tränings läger inför stundande grillvecka, när hon är hemma. Då är det väll bara kött som gäller. Kul ska vi ha i alla fall. Gott ska vi äta och dricka. Det är ett år sedan vi sågs. Så vi har mycket att ta igen. Ni som redan har börjat bjuda in er, kan väll höra av er närmare så vi kan bestämma vad alla ska ta med sig.

Söndag. Hel grillad kyckling samt kyckling lår. Med coscos sallad med grönsaker. Mumsigt.      Vi använder oss av denna grej. Tar tid, men kycklingen blir super saftig. Så det är värt det.

I går måndag.  Sista april kom Jessika och Joel ner då grillade vi hel karré hemma gjord potatis och morötter i ugnen. Lite olika såser sallad samt pannacotta i efterrätt.

Både Håkan och jag jobbade men efter jobbet han vi iväg och inhandla lite nytt till balkongen.

    känns sköt att få en fika på balkongen nu.

I dag blir det     Ska bli spännande. Ica selektion har vi testat tidigare. Det var super bra. men denna Flank stek har vi inte testat.

    Till den kommer vi att servera potatisknyten. Och några olika såser samt sallad.

I dag har jag in handlat denna .....

   

Håkan har skruvat på låset mm. nu blir det cyckel till och från jobbet.

Med mina plantor här hemma är det llite si och så med.

 

Basilika går bra och gräslöken samt oreganon men persiljan : (

Skam den som ger sig nu har jag lagt luktärt frön i blöt, ska planteras i morgon.


Jag hoppas ni alla har haft en skön helg.


Som alltid var rädd om er och varandra. Britt

Ovido - Quiz & Flashcards