Alla inlägg under december 2011

Av Britt Näslund - 5 december 2011 18:00

Nu är det nära.

Min ned räkning har gått fort.

Och i morgon är det dags för att läggas in på riktit. Visst jag har varit inskriven de sista två veckorna men det är i morgon kl 18:00 som det liksom händer. Det jag vet om tisdags kvällen är att det är provtagning för att fast ställa vilket blod dom ska beställa, Sen är det spruta mot blodpropp. Och duch med ett specielt medel.


I går var jag och handlade några tidningar.

 

Så nu har jag 3 mat tidningar och två andra. Lite jul recept, men jag hoppas även att det finns något gott sopprecept. För resten är det någon som har några bra recept på soppa. kommer att behöva förnya mig på det planet, efter som det blir mycket sånt nu en tid framöver.


Ska plocka ihop lite som ska med upp imorgon. Dator och tel står på laddning. Måste ladda på internett till datorn.

Så var rädd om er och varandra/ Britt

Av Britt Näslund - 4 december 2011 13:01

Så tänker jag just nu.

Jag räknar ner.  Det här med pulver är verkligen inget för mig.

Jag kämpar verkligen med att få i mig 4 påsar om dagen. Det har verkligen sviktat under veckan som gått, någon dag blev det bara 2 påsar och resterand 3 påsar. Men i går fick jag i mig 4 påsar, hoppas det håller i sig. Pratade med dietiten på avd 15. Hon förklarade att det är jätte viktigt att få i sig alla påsarna, så att man får i sig protin, mm visst fick jag ta en vanlig soppa. Men det gav inte alls allt som en påse  ger. Hon ville att jag skulle börja ta multevitamin tabletter redan nu. Allt har ju med återhämtningen efter operationen att göra. Så jag kämpar på med mitt pulver. Bästa sättet nu är kylskåpskallt vatten och en massa is, så det blir riktigt kallt.


Nu är det bara 3 dagar kvar till operationen. Och jag hoppas dassa dagar går snabbt. Två dagar jobb då vet jag att tider rinner iväg. Sen ska jag ju infinna mig 18:00 på avdelningen på tisdag. Så det känns som det inte är så mycket  tid kvar. Tänker köpa med mig några tidningarupp. Kan man köpa med mat tidningar upp? Eller är det inte riktigt rätt.

Men mat är ju det roligaste jag vet jag behöver inte äta den men att laga den, det är urkul.

Just nu håller jag på med en slottstek som kommer att serveras här hemma med press gurka, potatis och kokta morötter och blomkål.


Ha det nu gått och var försiktiga när ni tänder det andra ljuset.

Var rädd om er och varandra / Britt

Ovido - Quiz & Flashcards