Alla inlägg den 14 december 2011

Av Britt Näslund - 14 december 2011 18:07

Jag kan inte riktigt fatta det, var tar tiden vägen?

Hur som helst så har jag ju vägt mig i dag.

Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig när det gäller vikten. För det är ju inget jag focuserat på.

Men jag kan ju säga att jag har gått ner 30 kilo i år så när som på 3 hg.

92,4 kg vägde jag när jag började med pulver dieten.

Gick ner till 88 kg och i dag vägde jag 85,2.

Så då blir det 7,2 kg på tre veckor.

Jag tycker det inte är riktigt klokt, för det är ju inte det jag focuserat på. Utan det blir en stor bonus.

Visst jag äter ju bara soppor nu. Men snart är det puré som gäller.

I går gjorde jag en blomkålssoppa med bacon som jag mixade till en slät massa. Jätte gott.

Jag håller på och blädrar i mina mat tidningar och kollar på recept på nätet inför julhelgen. Har hittat några roliga saker som inte är så juliga. Och som jag tror mig ev. kunna smaka på.Jag har börjat dricka lite kaffe. och jag har testat att dricka bubbelvatten och båda grejerna funkar. Jippi.

Annars så har jag kokat knäck i dag. För ut kan man ju inte gå. Det är ju bara is. Idag tordes jag inte ens gå ut med Maja. Törs inte tänka på vad som kan hända om jag rammlar.


Nu ska jag brygga lite kaffe.

Så var rädd om er och varandra. / Britt

Ovido - Quiz & Flashcards