Direktlänk till inlägg 26 december 2011

God fortsättning

Av Britt Näslund - 26 december 2011 18:42

så heter det ju.

Men jag  tycker att julen är slut nu.

Nu ser jag fram mot nyår och sen att få komma in i goda vanor igen.

Mat mesigt så har det varit lite si och så med maten för min del över helgen. Mat tiderna har inte stämt och jag har fått i mig alldeles för lite vatten.

Det hela började i fredags frukosten gick helt ok sen for vi i väg och handlade maten inför helgen. Hem med alla varor. Hämtade upp Patrik hemma och sedan Mikael och for ut på Birsta hade 3 klappar kvar att handla. Där kom jag på ops dags för lunch (inget mellis) Kollade på alla ställen för att hitta nått med mos men nej. Det fick bli enchiladas, åt ur fyllningen ur en. Gick troligen för fort så jag började må illa. Gick över på en 45 min. hem och åt mellis. fixade middag smörgås tårta till grabbarna och mos och kalvsylta till mig.

Julafton frukost ok, mellis ok, lunch kalvsylta och mos tror jag ätit det 7 gånger i rad nu.

mellis en burk frukt pure. Sen blev det lite kalvsylta, lite mosad jansson, mellis en mosad banan.

Juldagen frukost ok, inget mellis, lunch äggröra innanmätet på 2 prinskorvar, mosad banan till mellis, torskrygg med mandel potatismos, mellis lite brie ost (tror inte det stod med ) Var tvungen att fråga Håkan om han sett om jag varit på toa idag och insåg att jag inte varit det på hela dag en och fram till 19:00 så det blev till att dricka på bra under kvällen.

Annandag jul frukost ok, inget mellis, barn portion tacko på charm åt hälften av köttfärsen lite riven ost och lite salsa och gräddfil. mellis banan, middag mixad skav och mos.

Ser inte så jätte bra ut bit vis

Hoppas jag kan få till det ordentligt kommande vecka. Tror jag ska börja föra mat dag bok så jag ser att jag gör rätt.

Hoppas att ni andra har haft en skön jul helg


Som alltid var rädd om er och varandra/ Britt


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 17:40

Här kommer uppdateringen om hur det går i vårt lilla växthus Fint eller hur? var rädd om er och varandra. Britt ...

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 09:44

Och ingen värme i sikte. Enligt tel vädret så är det 8 grader. Jippi. Men man är ju lefig och kan göra det man vill i går blev drt en loppissväng samt ett besök på ljustorpstomat odling. Alltid lika trevligt. Idag så har Håkan hunnit med dryga 2 mil ...

Av Britt Näslund - 22 juni 2014 09:56


Ja nu är den över och detnär snart bsra6 mån kvar till jul. O va kul;-) . En vecka på semester har gått och jag har/är jätte förkyld. Men vad gör väll det. Man är ju ledig inga måsten. Men i morse så han vi ut på en liten promenad mellan regn skura...

Av Britt Näslund - 15 december 2013 09:34

Ja så är det.   Igår hadde vi en trevlig lunch på 1891. Med Linda, Matias, Sigge, Viggo, Pappa, Berit och Håkan och jag. Vi gick igenom det som alla ska ha med sig till julbordet hos Linda och Matias.   Vi räknade ut att vi blir 15 st som...

Av Britt Näslund - 30 augusti 2013 19:41


Ovido - Quiz & Flashcards