Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

I morgon är det måndag

Av Britt Näslund - 10 mars 2013 18:52

Jösses vad denna helg bara har flugit i väg.


Och vi har haft fint främmande och sovprinsessor denna helg.

Men har även hunnit baka och laga en del mat.


Jag började lördagen med att reda ut detta, undra vem den skyldige är?

 





Eftersom vi fikade frukost tidigt så blev det förmiddagsfika. Håkan ville ha te, japp han fick använda sig av Släda kopparna.

 



Sen tog jag och bakade lite.

 

Tre sorters kakor och en plåt snoddas.


Djuren hade en trevlig morgon. Siri är väldigt intresserad av HD.

     


Delar av vårt finfrämmande.

  

Viggo 6 v. En riktig goklimp. Fick rå om han ordentligt. Mosters guld klimp.

   

Sigge eller jag hade svårt att vara stilla. Men han är ju en glad skit. Och en riktig hjälpreda Han skulle man ha till hjälp varje middag då går matlagning och dukning som en dans. Tusen tack Sigge för all hjälp och till dit erbjudande. Du är en riktig prins du.


 

Här har vi Prinsessan Li. Med finklänningen på, hon skulle ju på melodifestival fest. Även hon var till stor hjälp vid matlagningen och vad var det för mat vi lagade då. Jo vi skalade och kokade potatis, fixade laxen till en ugnsform, kryddade och rev över citronskal, på med lite smör och skjuts in i ugnen. Sen gick det in en form med laxtornedo med pesto och färskost. Sen gjorde barnen och jag en sås där barnen klippte dill, silade räkor, blandade i rom samt salt peppar och gräslök. Salladen var redan klar, så den ställde dom fram på bordet. Tack för hjälpen Li.

Tre av oss vuxna drack ett vit vin som vi fått tips om på bolaget.

 

Det var godkänt, med en stark karaktär inget survin och inget sötvin. Helt klart ett matvin.

Efter maten blev det melodifestival....

Vann rätt låt??? Nja  Li ville ju att Yohio skulle vinna. Men hon var rätt nöjd en då. Sigge och Viggo blev trötta och åkte hem innan det var helt klart.


 

En morgonflurig prinsessa. (klockan går fortfarande fel)

Li och jag bakade scones till frukosten. (frukost nr 2)

   

Äggröra, bacon scones och juice. En ny från ica äpple, päron samt hallon super god rekomenderas. (den röda)


Strax efter detta kom Birgitta för att hämta Li.


Då lag sig Siri.

 

Men har dom äntligen försvunnit nu så jag blir ensam nr 1 !!


Håkan och jag for en sväng till Birsta skulle handla/titta på lite överdelar provade en del men nja kom hem med två men det är inget att använda just nu. Men det blir väl en riktig vår snart. Samt att jag köpte en ny plånbok. Gunilla ringde och bjöd på fika Och dom hade tapetserat hallen blev jättebra mycket större kändes det som med de ljusa tapeterna. 

Insåg att plånboken jag köpt inte var bra. Så det var bara att åka och byta den Gunilla följde med och Håkan fick vi skjutsa hem (han har fortfarande tandvärk   ) Gunilla och jag bytte plånbok kollade kläder men det blev inget mer. Hem och laga mat. Ja laga och laga, Li och jag rubbade kycklingen redan i morse så det var bara att lägga upp dom i en form och in ugnen. Lite hasselbacks potatis till det och det klarar sig själv i ugnen.

 

 

Siri leker med sin boll, släpper man den från soffan ner på golvet så rullar den under hyllen på bordet. Då springer hon på hyllan under bordet och tar den när den kommer fram på andra sidan.


Nu har hundarna fått sin kvällspromenad. Så då är det väll bara kvälls kaffe kvar.


Hoppas ni alla får en trevlig vecka. Som alltid var rädd om er och varandra. / Britt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 17:40

Här kommer uppdateringen om hur det går i vårt lilla växthus Fint eller hur? var rädd om er och varandra. Britt ...

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 09:44

Och ingen värme i sikte. Enligt tel vädret så är det 8 grader. Jippi. Men man är ju lefig och kan göra det man vill i går blev drt en loppissväng samt ett besök på ljustorpstomat odling. Alltid lika trevligt. Idag så har Håkan hunnit med dryga 2 mil ...

Av Britt Näslund - 22 juni 2014 09:56


Ja nu är den över och detnär snart bsra6 mån kvar till jul. O va kul;-) . En vecka på semester har gått och jag har/är jätte förkyld. Men vad gör väll det. Man är ju ledig inga måsten. Men i morse så han vi ut på en liten promenad mellan regn skura...

Av Britt Näslund - 15 december 2013 09:34

Ja så är det.   Igår hadde vi en trevlig lunch på 1891. Med Linda, Matias, Sigge, Viggo, Pappa, Berit och Håkan och jag. Vi gick igenom det som alla ska ha med sig till julbordet hos Linda och Matias.   Vi räknade ut att vi blir 15 st som...

Av Britt Näslund - 30 augusti 2013 19:41


Ovido - Quiz & Flashcards