Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Onsdag igen.

Av Britt Näslund - 6 mars 2013 18:07

Och helgen i storstaden är över.

Det var ingen höjdarhelg men hotellrummet användes flitigt denna gång.

Håkan den stackaren hade tandvärk hela helgen. Inte roligt alla åt värktabletter som bara den. Vädret var inte det bästa, blåst stormbyar snö regn om vartannat.

Men visst trotsade vi väder och värk promenerade som vanligt över allt.

Fredagens lunch intogs på PUB, Perfekt tror jag restaurangen heter.

     

Jag tog en Cesarsallad med majskyckling, Håkan något mer lätttuggat Wallenbergare. Vitt respektive rött till det.


Mellis i gammla stan

           


Middag på hotellet.

   

En cesarsallad till för mig men med räkor denna gång. Håkan tog en Räkmacka super delux.


Vårt hotell rum.

     

Ja sämre kan man ha det.


lördags fm mellis

 

Cappuchino till mig dricka till Håkan samt att vi delade på en minisemla. Mumsigt.

Sen gick vi till Kajsa Varg på söder kunde tyvärr inte ta några bilder där. Men det är en mysig butik med gammalt stuk närodlat lokalmat ekologiskt väldigt mysigt. Blev en kakao från Valerohna samt några ölkorvar.

Vi vandrade vidare till Södermalmshallen och handlade knakare på Ingelstakalkon. Fortsatte ner till Gamla stan skulle gå in på järnet men dom håller på och renoverar och har bytt namn. Inte kul. Vi hamnade på en annan restaurang Paganini tror jag den hette.

   

Carbonara till mig, Rödspetta till Håkan.

   

Efterrätt expresso till mig irish coffe till Håkan.


Middagen intogs även denna kväll på hotellet. Tyvärr inga bilder från den.


Ja så var då den helgen till ända, Och nu är det nästan en ny. Oj vad denna vecka har gått fort.

Håkan var på möte i går om Släda. Tänk vi är snart där.....  Jag längtar. Fast jag vet att det blir mycket jobb också för vi ska ju riva golvet och bygga nytt plus altan. Ja det blir en hel del att göra. Men det blir bra i slut ändan.


Nu är kaffet klar.


Som alltid var rädd om er och varandra. /Britt


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 17:40

Här kommer uppdateringen om hur det går i vårt lilla växthus Fint eller hur? var rädd om er och varandra. Britt ...

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 09:44

Och ingen värme i sikte. Enligt tel vädret så är det 8 grader. Jippi. Men man är ju lefig och kan göra det man vill i går blev drt en loppissväng samt ett besök på ljustorpstomat odling. Alltid lika trevligt. Idag så har Håkan hunnit med dryga 2 mil ...

Av Britt Näslund - 22 juni 2014 09:56


Ja nu är den över och detnär snart bsra6 mån kvar till jul. O va kul;-) . En vecka på semester har gått och jag har/är jätte förkyld. Men vad gör väll det. Man är ju ledig inga måsten. Men i morse så han vi ut på en liten promenad mellan regn skura...

Av Britt Näslund - 15 december 2013 09:34

Ja så är det.   Igår hadde vi en trevlig lunch på 1891. Med Linda, Matias, Sigge, Viggo, Pappa, Berit och Håkan och jag. Vi gick igenom det som alla ska ha med sig till julbordet hos Linda och Matias.   Vi räknade ut att vi blir 15 st som...

Av Britt Näslund - 30 augusti 2013 19:41


Ovido - Quiz & Flashcards