Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Känner att det är lite synd om mig nu...

Av Britt Näslund - 17 februari 2013 08:57

Jag har så jävla ont i magen. Har haft det i ett par dagar. trodde först att det var tränings värk efter som det blivit många långa promenader denna vecka när Håkan varit borta och två hundar ingen bil och snömodd halka ja ni vet. Men i går vid lunch tid tog det i på alvar. Bakade kubben (Som håkan klagar på, ser inte ut som kubb, mm.) Sen blev det som om all ork bara ran ur mig. Fick gå och lägga mig och vila. små sov till och från hela em. Tog en alvedon lite söt godis och det kändes som om att jag fick ny energi. Så vi gick bort till Marie och Mats. Marie hadde gjort en helt fantastisk fiskgratäng till det sallad och naturligt vis ett gott vit vin. Tog tre tuggor en klunk vin sen var det kört. trodde tarmarna/magen skulle sno helt om blev kalsvettig och fick gå och lägga mig på soffan, Även där sommnade jag bort mellan varven. Resten åt färdigt pratade och hadde trevligt. Kaffe och napolionbakelse samt likör kom fram. tig en klunk kaffe och en klunk likör sen var det kört. Det var bara och ge upp och gå hem. promenade hem tog tid. men väl hemma intog jag soffläget. Låg och lyssnade på mellodifestevalen mellan tupplurerna. Vid 9 gav jag upp och gick och lag mig. En jobbig natt men sov tungt mellan varvan. Idag känns det lite bättre men det finns ingen ork alla, lligger här på soffan nu. Medans Håkan är duktig och är ute och åker skidor.


Nu har jag gnält av mig ska försöka mig på ett glas vatten, har ju fått i mig ca 1 dl fil med färska jord gubbar i och lite kaffe.


Var rädd om er och varandra. /Britt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 17:40

Här kommer uppdateringen om hur det går i vårt lilla växthus Fint eller hur? var rädd om er och varandra. Britt ...

Av Britt Näslund - 23 juni 2014 09:44

Och ingen värme i sikte. Enligt tel vädret så är det 8 grader. Jippi. Men man är ju lefig och kan göra det man vill i går blev drt en loppissväng samt ett besök på ljustorpstomat odling. Alltid lika trevligt. Idag så har Håkan hunnit med dryga 2 mil ...

Av Britt Näslund - 22 juni 2014 09:56


Ja nu är den över och detnär snart bsra6 mån kvar till jul. O va kul;-) . En vecka på semester har gått och jag har/är jätte förkyld. Men vad gör väll det. Man är ju ledig inga måsten. Men i morse så han vi ut på en liten promenad mellan regn skura...

Av Britt Näslund - 15 december 2013 09:34

Ja så är det.   Igår hadde vi en trevlig lunch på 1891. Med Linda, Matias, Sigge, Viggo, Pappa, Berit och Håkan och jag. Vi gick igenom det som alla ska ha med sig till julbordet hos Linda och Matias.   Vi räknade ut att vi blir 15 st som...

Av Britt Näslund - 30 augusti 2013 19:41


Ovido - Quiz & Flashcards